مبلغ-تومان: | |
نام شما : | |
ايميل : | |
موبایل : | |
توضیحات : | |
وبلاگ ماهمه رهسپاریم نوشت :
آنقدر جسمت را برایم برهنه کردی
که یادم رفت روح عریانت چه شکلی بود!
آنقدر سعی کردی برجستگی های بدنت را نشانم بدهی
که وقت نشد یادت بیاورم که می توانی چه شخصیت برجسته ای باشی !
بیا و تمامش کن ، خودت را به یاد بیاور
[ ادامه مطلب = متن کامل اینجا ایران است.... ]
جایگاه حجاب و عفاف از دیدگاه امام خمینی (ره)
مقام زن مقام والاست؛ عالى رتبه هستند، ما مى خواهیم زن به مقام والاى انسانیَّت خودش باشد نه ملعبه (بازیچه) در دست مردها باشد، در دست اراذل باشد. زن ها گمان نكنند كه این مقام زن است كه باید «بزك» كرده بیرون بروند، با سرِ باز و لخت بیرون بروند! این مقام زن نیست؛ این «عروسك بازى» است نه زن. زن باید شجاع باشد، زن باید در مقدَّرات مملكت دخالت كند. زن آدم ساز است؛ زن «مربِّى» جامعه است.
"صحیفه امام، ج 6، ص 301 - 300"
جایگاه "حجاب و عفاف" ازدیدگاه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای"مدّظله العالی"
به نظر ما، بحث هایی که در باب «پوشش زن» می شود، بحث های خوبی است که انجام می گیرد، منتهی باید توجه کنید که هیچ بحثی در این زمینه های مربوط به «پوشش زن» از هجوم تبلیغاتی غرب متأثر نباشد، اگر متأثر آز آن شد، خراب خواهد شد.
مثلاً بیاییم با خودمان فكر كنیم كه «حجاب» داشته باشیم،اما «چادر» نباشد این فكر غلطی است نه اینكه من بخواهم بگویم: «چادر»، نوع منحصر است، نه، من می گویم: «چادر» بهترین نوع «حجاب» است؛ یك نشانة ملی ماست. هیچ اشكالی هم ندارد،هیچ منافاتی با هیچ نوع تحركی هم در زن ندارد.حجاب
اگر واقعاً بنای تحرك و كار اجتماعی و كار سیاسی و كار فكری باشد، لباس رسمی زن می تواند «چادر» باشد وهمان طور كه عرض كردم «چادر» بهترین نوع «حجاب» است. البته می توان «محجّبه» بود و «چادر» هم نداشت؛ منتهی همینجا هم بایستی آن مرز را پیدا كرد. بعضی ها از «چادر» فرار می كنند، به خاطر این كه هجوم تبلیغاتی غرب دامنگیرشان نشود؛ منتهی از «چادر» كه فرارمی كنند،به آن «حجاب واقعی» بدون چادر هم رونمی آورند؛چون آن را هم غرب مورد تهاجم قرار می دهد! شما خیال كرده اید؛ كه اگر ما «چادر» را كنار گذاشتیم،فرضاً آن «مقنعة» كذایی و آن لباس های« وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى جُیُوبِهِنَّ» و همان هایی را كه در قرآن هست، درست كردیم،دست از سر ما بر می دارند؟ نه،آنها به این چیزها قانع نیستند؛ آنها می خواهند؛همان فرهنگ منحوس خودشان عیناً اینجا عمل بشود؛مثل زمان شاه كه عمل می شد.
«بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای فرهنگی،اجتماعی زنان؛جمعی از زنان پزشك متخصص و مسئولان اولین كنگره حجاب اسلامی به مناسبت میلاد حضرت فاطمة (س)
دلنوشته تکان دهنده شهید احمد رضا احدی
لوله ای از لوله دوشکا با سرعت اولیه ی خود از فاصله هزار متری شلیک می شود و در مبدا به حلقومی اصابت نموده و آن را سوارخ کرده وگذر می کند ،حالا معلوم نمایید سر کجا افتاده است؟اینها آخرین دست نوشته شهید احمدرضا احدی رتبه اول کنکور پزشکی سال1364 است که تنها ساعتی قبل از شهادت به رشته تحریر در آمده است . البرز با انتشار این متن در روزهای هفته دفاع مقدس امیدوار است ضمن گرامی داشت یاد این عزیزان تأملی هرچند کوتاه درباره هدف ، انگیزه و چرایی حضور این مردان خدا در عرصه در ذهن همگان شکل گیرد. متن این نوشته را با هم میخوانیم چه کسی می تواند این معادله را حل کند؟؟
چه کسی می داند فرود یک خمپاره قلب چند نفر را می درد؟ چه کسی می داند جنگ یعنی سوختن ،یعنی آتش ،یعنی گریز به هر جا ،به هر جا که اینجا نباش یعنی اضطراب که کودکم کجاست ؟ جوانم چه می کند ؟دخترم چه شد ؟
[ ادامه مطلب = متن کامل کیف و کلاسورت را از چه پر می کنی؟ ]
بسم الله الرحمن الرحیم
امام حسین (ع) مقبول ترین قربانیِ تاریخ
ریشه کن کردن بیماری جهل از جامعه اصلی ترین کار انبیا و اولیای الهی بوده است زیرا تا این بیماری در جوامع علاج نگردد نمی توان انتظار داشت که ارزش های دینی بر جامعه حاکم گردد و امام حسین علیه السلام نیز برای تحقّق این آرمان بلند خون پاک خود را در راه خدا اهدا کرد و بدین سان اصلی ترین دلیل پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام و رهروان راه امام حسین (ع) برای زنده نگه داشتن مکتب شهادت به وسیله عزاداری بر امام حسین علیه السلام نیز جهل زدایی از جامعه اسلامی است و تا درمان کامل این بیماری خطرناک اجتماعی و استقرار حاکمیت مطلق ارزش های اسلامی در جهان تداوم و راه این مکتب ضرورت دارد .
وبلاگ ماهمه رهسپاریم نوشت :
میدانی عاقبت عاشقی را ؟
عاشق را که برعکس کنی می شود , قشاع
حال , دهخدا را می شناسی ؟
در لغت نامه اش دیده ام , که معنی قشاع می شود :
دردی کـه آدم را ؛ از درمـان مــایـوس میـکنـد ...
زینب (س) ذره ذره , از درد ، ذوب شد ...