مبلغ-تومان: | |
نام شما : | |
ايميل : | |
موبایل : | |
توضیحات : | |
تاریخ مصرف سروش و گنجی هم برای بی بی سی فارسی تمام شد
سایت بی بی سی فارسی وابسته به دستگاه سلطنتی بریتانیا در اقدامی بی سابقه نظر نهایی خویش در مورد سروش و اکبر گنجی را به قلم یک جامعه شناس ایرانی – امریکایی منتشر کرد.
به گزارش مهندس نیوز، بی بی سی فارسی در این مقاله که توسط مجید محمدی جامعه شناس مقیم امریکا به رشته تحریر درآمده سروش را فردی مذبذب و هرهری مذهب قلمداد کرده که نه در سوابق اندیشه ای خود دارای ثبات است و نه در شکل بیان مطالب و آراء فکری از مبنای مشخصی پیروی می کند. در این مقاله نسبتا مفصل ، بی بی سی فارسی هم دیگر از ژست های روشنفکر مآبانه سروش خسته شده و عنوان می دارد، معلوم نیست او به دنبال چه می گردد. از طرفی مخالفان حکومت دینی را کافر قلمداد می نماید و از طرف دیگر خود را به عنوان یک معلم اخلاق معرفی نموده و سعی دارد تا با مردود شمردن نظر همه صاحبان فکر، تنها خود را دارای اندیشه راستین و حقیقت محور معرفی نماید. در بخش دیگری از این تحلیل بی بی سی فارسی راجع به سروش آمده: "نویسنده (یعنی سروش) برای آن که مشتی به فقها بزند مشتی به افراد بی دین یا غیر دیندار نیز می زند تا احساس نشود که وی منصف نیست. وی نمی تواند ناراحتی خود را از آزادی دینی و بیدینی در دنیای غرب پنهان کند. همین موضوع نگاه غیر جامعه شناسانهی سروش را از دین به خوبی نمایش می دهد. وی نوستالژی خود را از یک جامعهی مذهبی کوچک در شرایطی که آزادیهای اجتماعی برای همه (دیندار و غیر دیندار) فراهم بوده به کل جامعهی ایران بسط می دهد."
به ادامه مطلب مراجعه نمایید...
تولید ملی در فضای مجازی با مارکوپولوی آنلاین
علی البرزی
هرساله با مشخص شدن نام سال نظرات متفاوتی درباره نقش سازمان ها، مسئولان و اقشار گوناگون مردم برای تحقق شعار سال و رسیدن به بیشترین بهره برداری مفید از نام گذاری سال ها ازسوی کارشناسان ارائه می شود.
سال حمایت از کار و تولید ملی هم از این قائده مثتثنی نبوده است و این روزها نظرات و دیدگاه های گوناگونی درباره تاثیرگذاری بخش های دست اندرکار جامعه برای تحقق شعار سال ارائه می شود. اما دراین بین به نظرمی رسد، از یک موضوع مهم و یک فرصت کلیدی غافل شده ایم. فرصتی که نه تنها در سال جاری بلکه سال های گذشته هم مورد بی مهری قرار گرفته و از ظرفیت های آن برای تحقق شعار سال استفاده نشده است.
این فرصت مهم ظرفیت های موجود در «فضای مجازی» است. ظرفیت های ناشناخته ای که برنامه ریزی برای استفاده موثر از آن می تواند به عنوان بازوی توانمندی در برای تحقق تولید ملی به حساب آید. جریان سازی علیه سال جهاد اقتصادی با پخش و تکثیرگسترده شعارها و جملاتی در فضای مجازی تنها گوشه ای از نقش رسانه های مجازی است، نقش تاثیرگذاری که امروزه در دست جریان مخالف قرار دارد و به بهترین شکل ممکن از آن در جهت اهداف خود استفاده می کند.
به ادامه مطلب مراجعه نمایید...
سایتهای بسیاری به تبلیغ عقاید و نمادهای فراماسونری با پوشش اسلامی مشغول هستند. به عنوان مثال در سایتی به ظاهر اسلامی، نماد فراماسونریِ «چشم جهانبین» را «الله» معرفی کرده اند.
اشاره:
پیشرفت های فنی و اطلاعاتی صورت گرفته در یک قرن اخیر، موجب گسترش فضاهای ارتباطی گردیده و اتصال دورافتاده ترین نقاط زمین به یکدیگر را سهل الوصول کرده است. عصر انفجار اطلاعات به همراه ابداع ابزارها و شیوه های نوین ارتباطی، دنیای جدیدی را با مؤلفه های متمایز از دنیای قدیم پدید آورده است. در چند دهه اخیر اینترنت به عنوان یکی از جدیدترین و گسترده ترین وسیله ارتباطی بشر، سهم به سزایی در برقراری ارتباط میان آحاد بشر در اقصی نقاط عالم با اندیشه های گوناگون بر عهده داشته است و به ابزاری برای نشر آسان و گسترده اندیشه و آرمان فرقه ها و مکاتب فرهنگی، سیاسی و... تبدیل شده است.
تکنولوژیهای نوین ارتباطی که امکانات همزمان و نامحدودی را برای افراد، فارغ از مکان قرارگیری آنان درجهان فراهم ساختهاند، خود عامل تولد جهان جدیدی شدهاند که با عنوان «جهان مجازی(Virtual World) معرفی شده است. جهان مجازی برخلاف جهان واقعی، امکانات بیشماری چون سهولت دسترسی، بیست و چهار ساعته بودن، سادگی کار، هزینه پایین، گمنام ماندن کاربران در آن و سایر موارد را داراست.
به ادامه مطلب مراجعه نمایید...
فراماسونری به آن جوانی که ضعیفالایمان است، میگوید اعتقاداتت سر جای خود محفوظ است، نماز به جای خود، خدا به جای خود، این برنامهها هم به جای خود!
اشاره:
یکی از مباحث بسیار مهم در موضوع فراماسونری، بحث روانشناسی و جایگاه آن در این جریان میباشد. در این فراز، فرهنگ پویا در مصاحبهای با حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید احمد رهنمایی این موضوع را به بحث گذاشته است. ایشان در تبیین این موضوع از سه مبحث روانشناسی نمادها، بازیها و فریب سخن گفته و ارتباط آنها را با فراماسونری تشریح نمودهاند.
بحث روانشناسی فراماسونری، بسیار مهم و در عین حال پیچیده است. فراماسونری جریانی است منسوب به گروهی خاص که خودشان را بنایان آزاد و رها از قید و بند دینی و مسلکی معرفی کردند. این نام از دو واژه «فری» به معنای آزاد و «ماسون» به معنای بنا تنظیم شده است. از همین عنوان میتوان مسائل روانشناختی فراماسونری را تبیین کرد. به نظر میرسد که فراماسونری، روانشناسی نمادهاست؛ روانشناسی بازی با واژهها و اصطلاحات است و در یک کلام روانشناسی فریب است. به طور خلاصه در سه موضوع است: روانشناسی نمادها، روانشناسی بازی و روانشناسی فریب.
در مورد نمادها، انواع و اقسام نمادهایی است که هویت فراماسونری را در بر میگیرد؛ ازجمله نماد معماری و آنچه که مربوط به ساختار و فیزیولوژی این جریان میشود. همچنین نمادهای انسانی، نمادهای حیوانی، نمادهای معنوی، نمادهای قومی و بومی، نمادهای ادبی، نمادهای شیطانی و ازجمله نمادهای جهانی در عرصه بینالملل وجود دارند.
به ادامه مطلب مراجعه نمایید...